">
تلویزیون چکاد

پایان نشست عشق‌آباد؛ طالبان تمامی محدودیت‌ها علیه زنان را لغو کنند

199

چهارمین نشست مشترک نمایندگان اتحادیه اروپا، سازمان ملل، بانک جهانی و کشورهای آسیای میانه پس از دو روز بحث و گفتگو، روز گذشته به پایان رسید.

در اعلامیه پایانی این نشست، شرکت‌کنندگان از طالبان خواستند تا تمامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها بر سر راه زنان و دختران در افغانستان را لغو کنند.

در این اعلامیه مشترک آمده است که ممنوعیت‌های طالبان اثرات زیانباری بر توانایی جامعه بین‌المللی در رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان دارد.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین بر ایجاد حکومت همه‌شمول تاکید ورزیده و خواستار حکومتی در افغانستان هستند که از تمامی مردم این کشور نمایندگی کند.

لازم به ذکر است، این نشست با حضور رزا اوتنبایوا، رییس یوناما و نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان، توماس نیکلسون، نماینده اتحادیه اروپا، ملیندا گود، رییس بخش افغانستان در بانک جهانی و دیپلمات‌های چهار کشور آسیای میانه برگزار شده است.

نمایندگان کشورها و سازمان‌های شرکت‌کننده در این نشست در اعلامیه خود استقرار صلح و ثبات در افغانستان را هدف مشترک خود اعلام کرده و برای حمایت از مردم این کشور و پیشرفت در عرصه‌های مختلف صلح و رفاه کشور تعهد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.