">
تلویزیون چکاد

روزنامه ایرانی: طالبان ضدزن‌ترین عناصر تاریخ بشریت هستند

161

روزنامه جمهوری اسلامی در تازه‌ترین مقاله خود نوشته است که طالبان ضدزن‌ترین عناصر در تاریخ بشر هستند.

سرمقاله‌نویس این روزنامه به شکست سیاست ایران برای تعامل با طالبان اشاره و تاکید ورزیده که راه‌حل تنش میان دو کشور پیرامون حقابه ایران از رود هلمند استفاده از دیپلوماسی منطقه‌ای و جهانی است.

او در ادامه هشدار داده است که مقاومت طالبان در برابر اعطای حقابه ایران باعث می‌شود تا صدها هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان با مرگ مواجه شوند و سرزمین اجدادی خود را رها کنند.

در این مقاله همچنین آمده است که خسران‌های بسیاری به صورت مادی و معنوی از سوی طالبان بر ملت‌های ایران و افغانستان وارد شده و این گروه به هیچ عنوان شایستگی حاکمیت بر یک ملت را ندارد و باید کنار برود.

در ادامه به مسوولان ایران کنایه زده شده و آورده شده که ایران در دور اول حاکمیت طالبان بر افغانستان با آمریکا برای کنار زدن این گروه همکاری کرد، اما اکنون با این گروه دست دوستی داده است.

این در حالی است که طالبان در جریان دو سال حاکمیت خود نتوانسته‌اند ایران را نسبت به کمبود آب در افغانستان قناعت ببخشند و در عین حال اجازه حضور متخصصان آب از این کشور را برای بررسی میزان آب پشت سدهای افغانستان نمی‌دهد که به تنش شدید و اخطار از سوی ایران مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.