">
تلویزیون چکاد

نظام صحی فروپاشیده افغانستان؛ هزاران بیمار در راه شفاخانه جان می‌دهند

133

ساکنان ولسوالی سنگ تخت بندر در ولایت دایکندی می‌گویند، این ولسوالی نزدیک به ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد، ‌اما هیچ شفاخانه‌ای در آن ساخته نشده است.

این ولسوالی از جمله دورترین ولسوالی‌ها در ولایت دایکندی است و به دلیل نبود شفاخانه، ساکنان با محدودیت‌های بسیار جدی مواجه هستند.

ساکنان می‌گویند، برای رسیدن به شهر نیلی، یک شبانه روز را باید سپری کنند تا بتوانند بیماران خود را به شفاخانه این شهر برسانند.

این افراد می‌گویند، کلینیک درمانی این ولسوالی قادر به درمان بیماران نیست، چرا که در این کلینیک جراح، داکتر متخصص بخش کودکان و متخصص بیماری‌های قلبی وجود ندارد.

شماری از داکتران در کلینیک این شفاخانه نیز تایید می‌کنند که بسیاری از بیماران به دلیل مسافت‌های طولانی این ولسوالی تا مرکز دایکندی جان خود را در مسیر از دست می‌دهند.

به گفته داکتران این کلینیک، محدودیت‌های دسترسی به خدمات بهداشتی در زمستان به مراتب بدتر می‌شود و با مسدود شدن راه‌ها، بسیاری از بیماران در میانه راه جان می‌بازند.

افغانستان در حالی از کمبود امکانات صحی و داکتران مسلکی رنج می‌برد که با آمدن طالبان بر سر قدرت، نظام صحی این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.