">
تلویزیون چکاد

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کابل؛ دختران محروم از تحصیل در غرفه‌ها

170

نمایشگاه بین‌المللی کابل در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از دختران محروم از تحصیل در این نمایشگاه به عنوان غرفه دار در صنایع کوچک حضور دارند.

این دختران می‌گویند طالبان باید زمینه تحصیل را برای آن‌ها فراهم کنند چرا که پس از محروم شدن از تحصیل مجبور شده اند تا به کار کردن روی بیاورند.

دخترانی که این نمایشگاه غرفه دارند می‌گویند تنها آرزوی آن‌ها این است که بتوانند به مکتب‌های خود بازگردند و تحصیلات خود را ادامه بدهند.

شمار دیگری از دختران که در دولت پیشین دانشجو بودند و با روی کار آمدن طالبان از تحصیل محروم شدند نیز می‌گویند، پس از مسدود شدن دروازه دانشگاه‌ها وادار شده‌اند تا در خانه باشند و برای اینکه از افسردگی خود جلوگیری کنند به کسب و کار رو آورده‌اند.

اتاق صنایع و معادن افغانستان که در اختیار طالبان قرار دارد می‌گوید، بیشتر از ۵۵۰ شرکت در این نمایشگاه حضور یافته اند و دستکم صد غرفه برای بانوان اختصاص یافته است.

در عین حال طالبان نیز اعلام کرده‌اند که این نمایشگاه با هزینه صنعت کاران برگزار شده است و در جریان سال جاری ده نمایشگاه مشابه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

این در حالی است که نزدیک به دو سال از محروم شدن دختران از مکتب می‌گذرد و در جریان یک سال گذشته نیز طالبان دروازه دانشگاه‌ها را به روی دختران مسدود ساخته و آنها را از شرکت در آزمون کنکور محروم کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.