">
تلویزیون چکاد

خودکشی ۳۴۷ تن در افغانستان در یک سال اخیر

235

با توجه به جستجوی گسترده ی طلوع نیوز و اطمینان حاصل پس از تحقیقات بسیار، به این نتیجه رسیده شد که در این یک سال اخیر حدود ۳۴۷ نفر در ۹ ولایت افغانستان اقدام به خودکشی کرده اند و از این ۳۴۷ نفر که دست به این اقدام زدند، ۶۰ نفر متاسفانه موفق به انجام این عمل شدند.

طبق آماری که مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه ای که بدست آمده نشان میدهد که ولایت بدخشان به دلیل ثبت ۲۵۱ پرونده ی اقدام به خودکشی در سدر این فهرست قرار گرفته شده.

نتایج حاصل از بررسی این موارد نشان دهنده ی این است که ۱۴ تن در غور، ۱۱ تن در خوست، ۷ تن در سر پل، ۵ تن در ننگرهار، ۵ تن در میدان وردک، ۳ تن در بامیان، ۲ تن در ارزگان و ۱ تن هم در ولایت کاپیسا اقدام به خودکشی کرده و زندگی را بدرود گفتند.

در این میان خبری از دختر جوانی ۲۰ ساله نیز رسیده که پس از خودکشی سریعا به بیمارستان منتقل شده و خوش بختانه با سر وقت رسیدن او به بیمارستان از این اقدامی که به انجام رسیده بود نجات یافته است و جان سالم به در برده. گویا علت خودکشی این دختر جوان، مشکلات وی با خانواده ی خویش بوده.

طبق گفته های سخی برادر این دختر جوان ۲۰ ساله، مسمومیتش بدلیل خوردن تیزاب بوده که خوش بختانه با رساندن به موقع او به بیمارستان و اقدامات صورت گرفته توسط دکتران از این خطر بزرگ نجات یافته و رو به بهبودی میباشد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.