">
تلویزیون چکاد

شماری از تحلیل‌گران نسبت به لابی‌گری بعضی از کشورها برای طالبان خبر دادند

158

شماری از تحلیل‌گران افغان می‌گویند، بعضی از کشورهای منطقه در نشست دوحه پیرامون افغانستان به میزبانی سازمان ملل متحد تلاش کردند تا برای طالبان لابی‌گری کنند.

نشست دوحه روز گذشته در پشت درب‌های بسته با حضور نمایندگان ویژه دستکم ۲۵ کشور در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برگزار شد.

بریالی نصرتی، آگاه امور سیاسی می‌گوید، نگرانی‌های بسیاری از سوی شهروندان افغانستان پیرامون به رسمیت شناختن طالبان وجود دارد که برحق است، اما اعضای سازمان ملل این اقدام را پیش نخواهند برد.

او در ادامه مدعی شد، چهار الی پنج کشور در تلاش هستند تا برای طالبان لابی‌گری کنند و این گروه را در افغانستان به رسمیت بشناسند که شامل ایران، پاکستان، قطر و چین هستند و اکنون نیز روابط دیپلماتیک نزدیکی با این گروه دارند.

علیلم‌داد علیم، دیگر آگاه امور سیاسی می‌گوید، کشورهای منطقه در به قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان همکاری کرده‌اند و در ۲۰ماه گذشته نیز در حمایت از طالبان با این گروه ارتباط گرفته‌اند.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست دوحه گفت، هنوز زمان مذاکره مستقیم با طالبان فرا نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.