">
تلویزیون چکاد

گرمای بی‌پیشینه در انتظار افغانستان و شماری از کشورهای جهان

180

براساس تحقیقات تازه‌ای که از سوی دانشگاه بریستول بریتانیا انجام شده، بعضی از مناطق جهان به شمول افغانستان، گینه نو و آمریکای مرکزی با گرمای بی‌پیشینه‌ای برای سال جاری مواجه خواهند شد.

افزون بر این، در این تحقیقات آمده است که پکن و اروپای مرکزی نیز با تهدید گرمایش شدید مواجه خواهند شد.

نتایج این تحقیقات که روز سه‌شنبه منتشر شده و به تازگی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته نشان می‌دهد که افزایش نفوس، محدودیت خدمات صحی و دیگر چالش‌های اجتماعی خطرات افزایش دما را به مراتب بیشتر می‌کند.

شماری از دانشمندان دخیل در این تحقیق به حکومت‌ها، موسسات و سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده‌اند که باید برای جلوگیری از مرگ و میر و دیگر زیان‌های احتمالی دست به کار شوند.

به باور دان میچل، ‌استاد حفظ محیط زیست در دانشگاه بریستول، آمادگی داشتن برای مقابله با گرما می‌تواند زندگی بسیاری از انسان‌ها را نجات دهد.

این افراد می‌گویند، افغانستان پیش از این به دلیل تغییرات اقلیمی زیان‌های زیادی به خود دیده و بزرگترین نشانه‌های افزایش دما در این کشور پایین رفتن سطح آب است.

مردم افغانستان نیز نسبت به کمبود آب در کشور انتقاد کرده و از طالبان می‌خواهند تا با ایجاد بندهای آب، نیازهای آن‌ها را در بخش آشامیدن و همچنین کشاورزی تامین کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.