">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل هشدار داد؛ خطر درگیری قدرت‌های جهانی شدید است

154

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که خطر درگیری میان قدرت‌های بزرگ جهانی به بالاترین حد تاریخی خود رسیده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد که در نشست شورای امنیت سازمان ملل با حضور سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه سخنرانی می‌کرد تاکید ورزید که حمله روسیه به اوکراین مهم‌ترین عامل ایجاد رنج و ویرانی عظیم برای مردم اوکراین است که موجب دامن زدن به نابسامانی‌های اقتصاد جهانی شده است.

سرگی لاوروف نیز در این نشست گفت، وضعیت جهان احتمالا خطرناک‌تر از دوران جنگ سرد شده است، بدون اینکه به حمله این کشور علیه اوکراین اشاره‌ای داشته باشد.

آقای لاوروف که ریاست این دوره شورای امنیت را برعهده دارد افزود، همانند دوران جنگ سرد، جهان به مرحله‌ای خطرناک و خطرناک‌تر از آن رسیده است.

او در ادامه از کشورهای غربی انتقاد کرده و افزود، هیچ فردی به اقلیت غربی این اجازه را نداده است که به نمایندگی از تمام نوع بشر صحبت کند.

در عین حال، لیندا توماس گرینفلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در واکنش به این اظهارات آقای لاوروف روسیه را ریاکار خوانده و تصریح کرد، مسکو به همسایه خود اوکراین حمله کرده و به منشور سازمان ملل ضربه زده است.

این در حالی است که سازمان ملل به دنبال حفظ توافق صادرات غله اوکراین از طریق دریای سیاه است که در تاریخ ۱۸ می به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.