">
تلویزیون چکاد

طالبان اطلاعات نمی‌دهند؛ خبرنگاران از عدم دسترسی به اطلاعات شکایت دارند

214

شماری از خبرنگاران و نهادهای پشتیبان رسانه‌ها در افغانستان می‌گویند، طالبان اطلاعات نمی‌دهند و عدم دسترسی به اطلاعات فعالیت‌های رسانه‌ای را به شدت دشوار کرده است.

این افراد می‌گویند، سخنگویان وزارتخانه‌های طالبان و نهادهای حکومتی این گروه با رسانه‌ها همکاری نمی‌کنند و اطلاعات را به وقت مناسب در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهند.

مصطفی شهریار، خبرنگار افغان می‌گوید، در رژیم طالبان دسترسی به اطلاعات دشوار است و زمانی که نیاز به اطلاعات وجود دارد این گروه هیچ همکاری نمی‌کند.

یکی دیگر از خبرنگاران به نام محمد رقیب فیاض می‌گوید، برخلاف شعارهایی که این گروه می‌دهد، تا هنوز اطلاعات به صورت دقیق و درست و در زمان طلایی در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد.

مسوول اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان می‌گوید، دسترسی به اطلاعات از حقوق اساسی مردم است و طالبان باید مطابق با قوانین نافذ در افغانستان به شکل درست، دقیق و منظم با رسانه‌ها همکاری کند.

این در حالی است که وزارت فرهنگ و معارف طالبان از تلاش این گروه برای رفع چالش‌های خبرنگاران خبر داده و گفته است که از تمامی نهادهای حکومت این گروه می‌خواهد تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار رسانه‌ها قرار بدهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.