">
تلویزیون چکاد

درخواست سازمان همکاری اسلامی از طالبان برای لغو ممنوعیت کار زنان

182

در ادامه واکنش‌های جهانی به ممنوعیت کار زنان در دفاتر وابسته به سازمان ملل در افغانستان از سوی طالبان، سازمان همکاری‌های اسلامی با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو این محدودیت‌ها شده است.

دفتر دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی در این بیانیه نگرانی جدی خود را از این تصمیم طالبان ابراز کرده و گفته است که این تصمیم وضعیت زنان را بدتر می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است که تصمیم اخیر طالبان تدابیر محدودکننده پی در پی را که از سوی طالبان بر زنان و دختران اعمال شده، از جمله ممنوعیت کار در نهادهای غیردولتی و ممنوعیت تحصیل را وخیم‌تر می‌کند.

همچنین گفته شده است که این تصمیم زیان‌آور است و پیامدهایی را به دنبال دارد که نه تنها گریبان‌گیر زنان شده، بلکه عملیات‌های بشردوستانه سازمان ملل در سراسر افغانستان را نیز متاثر کرده است.

سازمان همکاری‌های اسلامی از طالبان خواسته تا این تصمیم غیرقابل قبول را بار دیگر بررسی کنند و به افغان‌ها، چه مرد و چه زن اجازه بدهند که پس از ده‌ها سال جنگ و خونریزی بتوانند در آینده کشور خود سهم داشته باشند.

این در حالی است که طالبان نسبت به این واکنش‌ها هیچ پاسخی ارائه نکرده‌اند و سخنگوی این گروه گفته است که چالش‌هایی در این بین وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.