">
تلویزیون چکاد

رهبر طالبان برای دفتر خود بودجه چهار میلیارد افغانی تعیین کرده است

250

با وجود فقر گسترده و بحران بی‌پیشینه اقتصادی در افغانستان، جدول بودجه ادارات طالبان نشان می‌دهد که مصارف یک سال دفتر رهبر این گروه چهار میلیارد و ۳۵ میلیون افغانی تعیین شده است.

در این سند که به تازگی از وزارت مالیه طالبان به بیرون درز کرده دیده می‌شود که تنها ۱۴۰ میلیون افغانی برای مصارف ریاست عمومی شهرداری‌ها تعیین شده، اما دفتر رهبر طالبان که فعالیت توسعه‌ای ندارد و تشکیلات آن مشخص نیست تا چهار میلیارد افغانی بودجه دارد.

در این جدول که توسط بلال سروری، خبرنگار آزاد منتشر شده دیده می‌شود که بیشترین بودجه به نهادهای امنیتی طالبان داده شده که شامل ۴۱ میلیارد افغانی برای وزارت دفاع این گروه، ۴۱ میلیارد افغانی برای وزارت داخله طالبان و ۱۸ میلیارد افغانی برای ریاست عمومی استخبارات آن‌ها است.

افزون بر این، دفتر رییس‌الوزرای طالبان مبلغ دو میلیارد افغانی بودجه دارد و برای اداره امور این گروه بیشتر از یک میلیارد افغانی تعیین شده است.

این در حالی است که رهبر طالبان تا هنوز و با گذشت دو سال از حاکمیت این گروه بر افغانستان در مقابل رسانه‌ها دیده نشده، اما رقم بسیار زیادی برای دفتر این فرد ناشناس و گمنام بودجه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.