">
تلویزیون چکاد

ترس از آزادی بیان؛ به عقیده طالبان، جای منتقدان این گروه در زندان است

140

شماری از شهروندان افغانستان در داخل و بیرون از کشور می‌گویند، تهدیدات طالبان باعث شده تا نتوانند چالش‌ها و دیدگاه‌های خود را با رسانه‌ها شریک کنند.

این افراد می‌گویند، طالبان هر کسی را که از این گروه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها انتقاد کند بازداشت و زندانی می‌کنند، از جمله افرادی در زندان هستند که به دلیل پست‌های فیسبوکی تا یک سال حبس شده‌اند.

حسین حکیمی، فعال حقوق بشر در خارج از افغانستان می‌گوید، بسیاری از فعالان حقوق بشر، سیاسی و رسانه‌ای در بیرون از افغانستان نیز وادار شده‌اند تا همکاری خود را با رسانه‌ها کاهش دهند.

او تاکید ورزید که طالبان به آزار و اذیت خانواده‌های افرادی می‌پردازد که در بیرون از افغانستان هستند و چالش‌های مردم را با رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارند.

در عین حال، خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای در داخل مشور نیز می‌گویند که مردم به دلیل ترس از تهدید و شکنجه‌های طالبان نمی‌توانند دیدگاه‌های خود را آزادانه با رسانه‌ها شریک کنند.

از طرفی، سخنگوی طالبان می‌گوید، محدودیت‌های وضع شده برای افرادی است که قصد تخریب نظام را دارند، در حالی که طالبان در حدود چوکات مشروع به آزادی بیان احترام می‌گذارد.

با این حال، بسیاری از فعالان رسانه‌ای، خبرنگاران، فعالان مدنی و مدافعان حقوق زن در بند طالبان هستند و از سرنوشت بسیاری از آن‌ها خبری در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.