">
تلویزیون چکاد

شورای امنیت تصمیم اخیر طالبان پیرامون زنان افغانستان را محکوم کرد

150

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را روز پنجشنبه پشت درهای بسته پیرامون  وضعیت افغانستان برگزار کرد و نتیجه این نشست اکنون در رسانه‌های خبری دست به دست می‌شود.

در این نشست، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل این تصمیم طالبان را گامی بزرگ برای حذف زنان از افغانستان عنوان کرده است.

رابرت وودوارد، نماینده آمریکا گفت، جامعه جهانی از تصمیم اخیر طالبان پیرامون زنان به شدت ناراحت است و این اقدام را تلاش دیگری برای راندن زنان و دختران از جامعه می‌بیند.

همزمان، وسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل نیز تاکید ورزید که این جلسه موضوعی برای به رسمیت شناختن طالبان نیست،‌ بلکه باید وضعیت افغانستان از جنبه‌های مختلف بررسی شود، از جمله حذف زنان، قاچاق مواد مخدر، هراس افگنی، مسدود شدن دارایی‌های افغانستان و کمک‌های بشردوستانه باید مورد بحث باشند.

نماینده بریتانیا نیز در این نشست اذعان کرد که این اقدام طالبان به رسمیت شناخته شدن این گروه به عنوان دولت افغانستان را بسیار دشوار می‌کند.

از طرفی، سید جواد سجادی، استاد دانشگاه بر این باور است که جامعه جهانی در برابر طالبان از سیاست صبر و فرصت استفاده کرده و مشوق در نظر گرفته است، از این رو فشار لازم بر طالبان صورت نگرفته است.

با این حال، سخنگوی طالبان گفته است که ممنوعیت کار زنان در نهادهای سازمان ملل تنها در ولایت ننگرهار به دلیل بعضی چالش‌ها اعمال شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.