">
تلویزیون چکاد

عصر حجر در عصر مدرن؛ طالبان با مردم افغانستان همانند صد سال پیش رویه می‌کنند

212

به دنبال انتشار ویدیویی از لت و کوب یک جوان در کابل به دست طالبان، بسیاری از مردم در پایتخت از رفتار نیروهای طالبان با مردم عادی شکایت دارند.

این افراد می‌گویند که طالبان با مردم عادی به صورت بدوی برخورد می‌کند و همانند دهه ۹۰ میلادی، این گروه مردم را بدون دلیل لت و کوب می‌کند.

یک جوان افغان به نام صالح محمد می‌گوید، هنگام قدم زدن با برادرش در منطقه پنجصد فامیلی، طالبان گوشی‌های آن‌ها را با زور و تهدید گرفته و بررسی کرده‌اند و تمام فایل‌های شخصی آن‌ها را گشته‌اند.

زنان نیز نسبت به رفتار طالبان خشمگین هستند و می‌گویند که از ترس طالبان نمی‌توانند برای خرید به بیرون بروند، چرا که رفتار بسیار خشونت‌آمیز و توهین‌آمیزی با مردم دارند.

این در حالی است که وزارت داخله طالبان گفته است که به کسی اجازه برخورد بد و خشونت‌آمیز با مردم را نمی‌دهد، در حالی که پیشتر در مزارشریف نیز محتسب امر به معروف طالبان یک مرد را به دلیل سوار کردن مسافر زن بدون محروم با سیلی زده بود.

همزمان، آگاهان امور اجتماعی می‌گویند، مردم افغانستان طی دو دهه گذشته تغییراتی زیادی داشتند و پوشش و فرهنگ‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند و طالبان باید به این تنوعات احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.