">
تلویزیون چکاد

تحریم طالبان وضعیت بازرگانی در افغانستان برای بخش خصوصی را متاثر ساخته است

149

هیات پناهندگان نروژ هشدار داده است که ناآگاهی از تحریم‌ها باعث شده تا موانع زیادی در مقابل بخش خصوصی افغانستان قرار بگیرد.

هیات پناهندگان نروژ تاکید ورزیده است که رعایت بیش از حد تحریم‌های وضع شده علیه طالبان باعث بروز سوء تفاهم گشته و با وجود معافیت‌های متعدد، فعالیت‌های بازرگانی تحت تاثیر قرار گرفته است.

این نهاد امدادی هشدار داده است که ترس از تعامل با افغانستان صدمات زیادی را به بخش خصوصی وارد کرده، در حالی که تعامل با طالبان مشمول تحریم شده است.

افزون بر این، شماری از بازرگانان و متصدیان تولیدی در کشور نیز گفته‌اند که باید به شرکت‌ها و بانک‌های خارج از افغانستان اطلاع‌رسانی شود که طالبان مشمول تحریم‌ها هستند و کشور افغانستان در فهرست تحریم‌ها جای ندارد.

این در حالی است که مطابق با مجوز عمومی وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های این کشور مانعی در برابر فعالیت‌های مورد نیاز برای نیازهای اساسی مردم افغانستان ندارد و بر حمایت ایالات متحده از بخش خصوصی تاکید می‌کند.

شماری از مدیران شرکت‌های افغان هشدار داده‌اند که تحریم‌ها علیه طالبان باعث ایجاد سوء برداشت و حذف شرکت‌های افغان از نمایشگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.