">
تلویزیون چکاد

روزهای کشتار در افغانستان؛ طالبان قتل ده نفر در اثر سوءتفاهم را پذیرفتند

225

پس از گذشت ده روز از کشته شدن هشت جوان افغان به دست طالبان، این گروه اعلام کرده است که پنج نفر را در مزارشریف به اتهام بغاوت کشته است.

بامداد امروز، سخنگوی فرماندهی پولیس طالبان در شهر مزارشریف اعلام کرده است که نیروهای این گروه شب گذشته در جریان عملیاتی پنج نفر را به اتهام بغاوت به قتل رسانده‌اند.

این در حالی است که طالبان ده روز پیش نیز اجساد خونین هشت جوان افغان را در شهر مزارشریف در ملاءعام به گردش درآورده و مدعی شدند که این جوانان افراد داعش بوده‌اند و در جریان یک درگیری مسلحانه کشته شده‌اند.

پس از گذشت دو روز، خانواده‌های این قربانیان در کابل به کشتار فرزندان خود واکنش نشان داده و گفتند که فرزندان آن‌ها غیرنظامی بوده و برای انجام پروژه عمرانی به مزارشریف رفته بودند.

همزمان، طالبان نیز پذیرفته‌اند که این افراد به دلیل سوء تفاهم کشته شده‌اند و نیروهای طالبان به اشتباه آن‌ها را به رگبار گلوله بسته‌اند.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، نهادهای مستقل حقوق بشری که وظیفه نظارت بر جنگ‌ها و درگیری‌های افغانستان را داشتند از کارهای خود دست کشیده و نهادهای بین‌المللی از افغانستان خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.