">
تلویزیون چکاد

ایجاد کتابخانه از سوی جوانان برای دختران محروم از آموزش بامیانی

177

شماری از جوانان و فعالان فرهنگی در شهر یکاولنگ ولایت بامیان کتابخانه‌ای را به نام «کتابخانه فرهنگی کاتب» راه‌اندازی کرده‌اند.

مسوولان این کتابخانه می‌گویند، در حدود چهار ماه پیش کارزار جمع‌آوری کتاب را از طریق شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند و توانسته‌اند بیشتر از دو هزار جلد کتاب در بخش‌های مختلف از جمله ادبیات، فلسفله و کتاب‌های ویژه کودکان جمع‌آوری کنند.

مسوولان این کتابخانه می‌گویند، کتاب‌های این مجموعه از سوی موسسه یا مقام‌های خاصی آماده نشده، بلکه همه این کتاب‌ها هدیه مردم افغانستان به ویژه مردم بامیان، دانشجویان و روشن‌فکران این کشور بوده است.

عطا محمد، یکی از مسوولان این کتابخانه هدف از ایجاد این کتابخانه را افزایش آگاهی دختران محروم از تحصیل افغانستان عنوان کرده است.

این در حالی است که با تداوم محدودیت‌های طالبان مبنی بر ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌ها و مکاتب افغانستان، تاکنون چندین کتابخانه ویژه بانوان در کابل و شمار دیگری از ولایت‌ها راه‌اندازی شده است.

همچین، تلاش‌ها برای ایجاد کتابخانه‌های دیگر برای زنان در حال افزایش است و بسیاری بر این باورند که این جنگ فرهنگی زنگ خطری برای طالبان است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.