">
تلویزیون چکاد

واکنش‌ها به انفجار مزارشریف؛ امنیت خبرنگاران افغانستان باید تامین شود

178

پس گذشت یک روز از انفجار در مرکز فرهنگی تبیان در شهر مزارشریف، موجی از واکنش‌ها و محکومیت‌ها به راه افتاده و در تازه‌ترین مورد، آمریکا و سازمان ملل ضمن محکومیت خواستار تامین امنیت خبرنگاران در این کشور شده‌اند.

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما با انتشار پیامی در توییتر با بازماندگان قربانیان این رویداد خونین ابراز همردی کرده و گفته است که این رویداد غیرقابل قبول است.

یوناما تاکید ورزیده که خشونت‌ها در افغانستان باید هرچه سریع‌تر متوقف شود و خبرنگاران به عنوان افراد بسیار شجاع باید وظیفه خود را ادامه داده و از آن‌ها محافظت شود.

همزمان، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز حمله به این مرکز فرهنگی را مایه تاسف خوانده و گفته است چنین اعمال بی معنایی محکوم است.

آقای وست همچنین تاکید ورزیده است که آمریکا به انعطاف‌پذیری مردم افغانستان و ظرفیت آن‌ها برای بازگشت به دوران عادی باور دارد.

در طرف دیگر، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان نیز این حمله را نکوهش کرده و گفته است که این حمله ضربه دیگری بر پیکره آزادی بیان در افغانستان است و باید امنیت خبرنگاران از سوی طالبان تامین شود.

این در حالی است که پس از انفجار روز گذشته در این مرکز فرهنگی که در حال میزبانی از مراسمی به مناسبت روز خبرنگار بود، طالبان گفتند که این مراسم بدون هماهنگی با آن‌ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.