">
تلویزیون چکاد

معاون عبدالله؛ کابینه امروزی طالبان همه‌شمول نیست و باید گفتمان ملی شود

174

اسدالله سعادتی، معاون دوم شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید، تعدادی در بیرون و داخل افغانستان هستند که حکومت و نفوذ بر مردم را در دست دارند.

آقای سعادتی تاکید ورزید که میان این دو گروه بحث‌های مختلفی وجود دارد، شعار جنگ سر می‌دهند و مخالف یکدیگر هستند،‌ در حالی که می‌توان با گفتمان به نقطه‌ای رسید که دو طرف به این مخالفت‌ها پایان بدهند.

وی در ادامه گفت، کابینه امروزی که طالبان تشکیل داده، برخلاف ادعای این گروه همه‌شمول نیست و نبود قانون اساسی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که طالبان در مقابل خود دارند.

او خاطرنشان ساخت که قانون اساسی به عنوان مادر قوانین مناسبات میان مردم و حکومت را از یک طرف و مناسبات میان ملت با یکدیگر را از طرف دیگر تنظیم می‌کند.

آقای سعادتی اذعان کرد، انتظاری از رابطه حسنه میان طالبان و همسایگان این کشور وجود ندارد، اما واگذاری سفارتخانه‌ها در بعضی از کشورها به این گروه نشان از بهبود جزئی روابط دیپلماتیک است، هرچند که این گروه توسط هیچ کشوری در جهان به رسمیت شناخته نشده است.

وی در انتهای اظهارات خود تاکید ورزید که هیچ شهروندی نباید به دلیل جنسیت، مذهب، قومیت، زبان و سمت از امتیازات شهروندی در کشور محروم شود.

این در حالی است که طالبان تاکید ورزیده‌اند که به هیچ عنوان از افراد دولت پیشین در کابینه خود استفاده نمی‌کنند و با وجود اینکه تمام اعضای ارشد در سطح وزیر و رییس حتی در ولسوالی‌ها و قریه‌ها از افراد این گروه هستند، ‌طالبان این کابینه را همه‌شمول می‌داند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.