">
تلویزیون چکاد

نگرانی افغان‌ها از «پاسپورت ساحه‌ای»؛ طالبان تعداد دختران و زنان بیوه را می‌خواهند

208

شماری از افغان‌ها نسبت به طرح جدید طالبان موسوم به «پاسپورت ساحه‌ای» که شامل ثبت مشخصات ساکنان محلات در شهرهای بزرگ افغانستان است ابراز نگرانی می‌کنند.

مسوولان محلی طالبان برای جمع‌آوری معلومات فورمه‌های ویژه‌ای را میان افراد توزیع کرده‌اند و یکی از مواردی که در این فورمه‌ها دیده می‌شود تعداد زنان بیوه و دختران جوان در هر خانه است.

ساکنان بلخ می‌گویند که نسبت به ارائه این دست اطلاعات به نهادهای امنیتی طالبان به شدت نگران هستند و برای آن‌ها سوال شده که دانستن تعداد دختران جوان و زنان بیوه در هر خانه چه ارتباطی با تامین امنیت دارد.

مردم افغانستان می‌گویند که برای آن‌ها نگرانی بزرگی ایجاد شده که طالبان به چه دلیلی تعداد خانم‌های بیوه و دختران جوان ازدواج نکرده از هر خانه را می‌پرسند.

از طرفی، وکیلان گذر که مسوول توزیع این فورمه‌ها هستند می‌گویند که نگرانی مردم کاملا درست است و آن‌ها نیز وادار شده‌اند تا این فورمه‌ها را توزیع کنند و دستور طالبان را اجرا سازند، در غیراینصورت به اتهام همکاری با گروه‌های ضدطالبان بازداشت خواهند شد.

در عین حال، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در بلخ می‌گوید که این کار برای تامین امنیت انجام شده و تا حدودی کارساز بوده است.

این در حالی است که بسیاری از مردم از حاکمیت طالبان در افغانستان ناراضی بوده و در واکنش به اظهارات رهبری این گروه مبنی بر سرپرستی امت و ملت افغانستان گفته‌اند، افغانستان به کشور بدون‌قانون و محل انتقام‌جویی‌های طالبان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.