">
تلویزیون چکاد

انتقاد تند محقق از «سند تباهی ملت افغانستان» در سومین سالروز توافقنامه دوحه

194

محمد محقق، از رهبران جهادی و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در سومین سالروز امضای توافقنامه دوحه میان آمریکا و طالبان همانند دیگر سیاستمداران برجسته و فراری از افغانستان از امضای این توافقنامه انتقاد کرد.

آقای محقق در توییتر خود نوشته است، این توافقنامه سند تباهی ملت افغانستان، سند قتل ده‌ها هزار نفر از نظامیان پیشین و سند مهاجرت میلیون‌ها انسان از افغانستان بوده است.

او در پیام توییتری خود با لحنی شدید از آمریکا برای زمینه‌سازی و امضای این توافقنامه که به خروج نیروهای این کشور از افغانستان منجر شد انتقاد کرده و گفت، ایالات متحده یک قدرت پوشالی است.

همزمان، صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی نیز گفته است که این توافقنامه تنها برای قدرت بخشیدن به یک گروه افراطی در افغانستان امضا شده است و طالبان گروهی است که از مرگ و ویرانی قدرت می‌گیرد و تغذیه می‌شود.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، امضاکننده جانب آمریکایی توافقنامه دوحه در واکنش به انتقادات و توهین‌ها با حمایت از عملکرد خود گفت، مسوولیت شکست ارتش ۳۰۰ هزار نفری افغانستان در برابر ۶۰ هزار نفر نیروهای طالبان اقدامات فاسد سیاستمداران افغان بوده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.