">
تلویزیون چکاد

بیشتر پناهجویان غرق شده در آب‌های ایتالیا از شهروندان افغانستان بودند

156

شماری از گروه‌های امدادی در ایتالیا می‌گویند، بیشتر پناهجویانی که سوار بر کشتی در آب‌های ایتالیا غرق شدند از شهروندان افغانستان بودند.

گروه‌های امدادی گفته‌اند که با بیرون کشیدن یک جسد دیگر از آب، تعداد تلفات این رویداد به ۶۴ نفر رسیده و در میان قربانیان ۱۴ نفر کودک هستند.

پولیس ایتالیا در بیانیه امروز خود نوشته است که سه نفر از جمله یک شهروند ترکیه و دو تبعه پاکستان را به اتهام انتقال غیرقانونی این ۲۰۰ پناهجو بازداشت کرده‌اند.

در عین حال،‌ شماری از نجات‌یافتگان می‌گویند، در بدل دریافت هشت هزار یورو آن‌ها را از شهر ازمیر در غرب ترکیه به سمت ایتالیا حرکت داده بودند.

در حال حاضر، مقامات ایتالیایی نیز تایید کرده‌اند که بیشتر قربانیان این کشتی از اتباع افغانستان بودند و پناهجویانی از ایران، سوریه و پاکستان نیز در این کشتی حضور داشتند.

وزارت خارجه پاکستان نیز اعلام کرده است که در این کشتی ۲۰ پناهجوی پاکستانی حضور داشتند که ۱۶ نفر از آن‌ها نجات یافته و چهار نفر هم ناپدید شده‌اند.

گفتنی است، پس از این رویداد، نخست وزیر ایتالیا با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا خواستار اقدام فوری برای توقف مهاجرت غیرقانونی به اروپا شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.