">
تلویزیون چکاد

روزهای سخت رسانه در افغانستان؛ کارمندان رسانه در بدخشان معاش نمی‌گیرند

235

شماری از مسوولان رسانه‌های خصوصی در بدخشان می‌گویند که وضعیت اقتصادی رسانه‌ها در کشور به شدت وخیم شده است و آن‌ها قادر به پرداختن امتیازات و معاشات کارمندان خود نیستند.

عبدالبصیر حقجو، مسوول یک رسانه محلی در بخشان می‌گوید، پس از سرنگونی کابل به دست طالبان، رسانه‌ها از نظر امنیتی در وضعیت بهتری قرار گرفتند، اما از نگاه اقتصادی و بازاریابی و تمویل رسانه‌ها وضعیت آن‌ها بسیار وخیم است.

نجلا شیرزاد، مسوول یک رسانه محلی در بدخشان می‌گوید، پیش از این با انتشار اعلانات تبلیغاتی برنامه‌های خود را پیش می‌بردند و معاش کارمندان خود را می پرداختند.

افزون بر این، شماری از کارکنان رسانه‌ای در این ولایت می‌گویند، به دلیل نبود امکانات مالی طی یک سال گذشته بیشتر به صورت رضاکارانه فعالیت می‌کنند و معاش دریافت نمی‌کنند.

این در حالی است که مسوولان محلی طالبان در بدخشان وعده می‌دهند که این چالش با مسوولان در مرکز بیان شده است و وعده داده شده که در بهار آینده کارشیوه‌ و کانال‌های مرتبط تعیین خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر سه رسانه دیداری و ۱۱ رسانه شنیداری در بدخشان فعالیت می‌کنند و از این میان دو رسانه از سوی بانوان اداره می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.