">
تلویزیون چکاد

درخواست کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان برای آزادی استاد مشعل

329

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای از طالبان خواسته تا فورا استاد اسماعیل مشعل را از زندان‌های این گروه آزاد کنند.

در اعلامیه این کمیسیون، بازداشت این استاد دانشگاه به شدت محکوم شده و گفته شده است که طالبان همانند گذشته بازداشت فعالان حقوق بشر و شخصیت‌های مستقل و منتقد را ادامه می‌دهند.

در این اعلامیه گفته شده که فعالیت‌های مدنی، پژوهشی و رسانه‌ای جزو حقوق اساسی و بشری انسان‌ها است و در مطابقت با احکام قوانین ملی و بین‌المللی، ‌این فرصت برای همه در نظر گرفته شده است.

افزون بر این، گفته شده که بازداشت فعالان اجتماعی و حقوق بشری از سوی طالبان باعث می‌شود تا پریشانی عمیق روانی در جامعه حکمفرما شود.

این کمیسیون در انتها از رهبری طالبان خواسته تا روند بازداشت و سرکوب خودسرانه را متوقف کرده و کسانی که بدون ارتکاب جرم و تنها برای فعالیت‌های مدنی و اجتماعی بازداشت شده‌اند را آزاد کند.

یادآور می‌شود، استاد مشعل در اعتراض به ممنوعیت تحصیل و کار زنان و دختران در افغانستان، علاوه بر استعفا از کار تدریس و مسدودسازی دارالمعلمین خود، هزاران جلد کتاب را در یک کراچی به مردم هدیه می‌داد که از سوی طالبان بازداشت شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.