">
تلویزیون چکاد

جنگ لفظی فائق و اکرم؛ محدودیت‌ها فرهنگ پشتون‌ها نیست، ‌فرهنگ طالبان است

99

منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد گفته است، محدودیت‌های وضع شده بر زنان در افغانستان ارتباطی با دین ندارد، بلکه فرهنگ عجیبی است که پشتون‌ها دارند.

آقای اکرم تاکید ورزید که فرهنگ پشتون‌ها ایجاب می‌کند که زنان باید در خانه‌ها نگهداری شوند و این فرهنگ افغانستان است که از صدها سال به این سو ادامه داشته است.

در واکنش به این اظهارات، نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل گفت، این فرهنگ مربوط به طالبان است و ارتباطی با فرهنگ مردم پشتون و افغانستان ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد، اعمال طالبان ریشه اسلامی ندارد و برخلاف اسلام انجام می‌شود و هیچ ارتباطی با فرهنگ افغانستان در آن نیست.

آقای فایق ادامه داد، طالبان در مناطق تحت کنترل خود طی ۲۰ سال گذشته مکاتب را به آتش می‌کشیدند و دختران و پسران را از تحصیل محروم می‌کردند.

او خاطر نشان ساخت که تاکنون نشنیده در منطقه وزیرستان شمالی پاکستان که اقوام پشتون حضور دارند دختران از رفتن به مکتب محروم شوند و این نشان می‌دهد که این فرهنگ طالبانی است.

این در حالی است که طالبان پس از گرفتن قدرت در افغانستان، دختران بالاتر از صنف ششم را از مکتب محروم ساخته و در ادامه، دانشگاه‌ها و ثبت‌نام در کانکور را نیز به روی آن‌ها مسدود کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.