">
تلویزیون چکاد

وضع محدودیت‌های جدید ویزا بر مقامات طالبان از سوی ایالات متحده

180

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است، محدودیت‌های جدید ویزا بر مقامات طالبان، از جمله مقامات برحال و مقامات پیشین این گروه وضع خواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه روز گذشته خود اذعان کرد، این اقدام از آنجایی انجام می‌شود که طالبان محدودیت‌های سنگین و ظالمانه‌ای علیه زنان افغانستان وضع کرده‌اند.

او در ادامه تصریح کرد، محدودیت‌های جدید ایالات متحده شامل مقامات برحال و پیشین طالبان، اعضای گروه‌های امنیتی غیردولتی و سایر افرادی است که گمان می‌رود در محدودیت‌های وضع شده بر دختران و زنان افغانستان نقش دارند.

وی همچنین خاطرنشان ساخت، واشنگتن به هماهنگی با کشورهای متحد خود ادامه خواهد داد تا طالبان بفهمند که اقدامات آن‌ها هزینه خواهد داشت و از بهبود روابط این گروه با جهان جلوگیری می‌کند.

این در حالی است که طالبان تاکنون به این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند، اما در اقدام مشابه پیشین گفته بودند که این اقدامات آمریکا در روابط دو کشور مانع ایجاد خواهد کرد.

طالبان پس از رسیدن به قدرت، افغانستان را به ۲۰ سال پیش بازگرداند و محدودیت‌هایی از جمله منع گشت و گذار آزاد بدون محرم شرعی، تحصیل در مکتب، تحصیل در دانشگاه و کار کردن در موسسات مختلف را بر زنان و دختران افغان وضع کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.