">
تلویزیون چکاد

ابتلای صدها نفر به بیماری‌های تنفسی در ولایت زابل

146

مسوولان ریاست صحت عامه طالبان در ولایت زابل می‌گویند، به دنبال بارش برف و سردی هوا، دستکم ۸۰۰ نفر در این ولایت به بیماری‌های فصلی تنفسی مبتلا شده‌اند.

به گفته عبدالحکیم حکیمی، رییس صحت عامه طالبان در زابل، در مناطق و ولسوالی‌های مختلف زابل، به ویژه در ولسوالی شینکی این ولایت افراد زیادی به بیماری‌های فصلی تنفسی مبتلا شده‌اند و دسترسی آن‌ها به خدمات درمانی به دلیل مسیر خراب بسیار دشوار است.

آقای حکیمی در ادامه تاکید ورزید، برای رسیدگی به این افراد، تیم‌های صحی به منطقه اعزام شده‌اند و کار درمان را آغاز کرده‌اند.

همزمان، شماری از ساکنان در ولسوالی شینکی می‌گویند، مسدود شدن راه‌ها در اثر بارش برف و سرمای بیش از حد هوا چالش‌های صحی زیادی برای آن‌ها ایجاد کرده است.

به گفته ساکنان، این منطقه تنها یک درمانگاه دوردست به نام روغانی دارد و مردم مجبور هستند تا بیماران خود را توسط حیوانات به این درمانگاه انتقال دهند و برای انتقال یک بیمار دستکم ده نفر از اهالی باید کمک کنند.

همزمان، آگاهان صحی تاکید دارند که سرمای شدید، غذای نامناسب و بی‌توجهی به مسائل صحی از عوامل اصلی گسترش بیماری‌های فصلی و تنفسی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.