">
تلویزیون چکاد

اخراج یا بازگشت؛ بیشتر از ۳۰ هزار افغان از ایران وارد افغانستان شده‌اند

131

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان اعلام کرده است که از آغاز ژانویه تاکنون، دستکم ۳۰ هزار پناهجوی افغان به صورت داوطلبانه و یا به گونه اجباری از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.

این وزارتخانه تاکید ورزیده است که در بین افراد اخراج شده یا عودت‌کننده زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند.

این وزارتخانه طالبان که به صورت روزانه ارقام را اعلام می‌کند گفته است که ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مرز اسلام قلعه و نزدیک به ۱۶ هزار نفر نیز از مرز نیمروز وارد افغانستان شده‌اند.

براساس معلومات وزارت مهاجرین طالبان، بیشتر افرادی که وارد افغانستان شده‌اند بدون خانواده و به صورت غیرقانون وارد ایران شده بودند.

آصفه استانکزی، مسوول حمایت از مهاجران افغان در ایران گفته است که در حال حاضر بیشتر از چهار میلیون پناهجوی افغان در ایران زندگی می‌کنند که به صورت رسمی به ثبت رسیده‌اند.

وی در ادامه افزود، بین ماه‌های ثور تا سرطان گذشته، کسانی که بدون مدرک قانونی در ایران بودند سرشماری شده و اسناد هویت موقت دریافت کردند و افرادی که اکنون اخراج می‌شوند کسانی هستند که مدرک اقامتی ندارند.

این در حالی است که به دلیل بحران اقتصادی ناشی از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، بسیاری از افغان‌ها از کشور خود خارج شده و به کشورهای همسایه گریختند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.