">
تلویزیون چکاد

سرمای استخوان‌شکن در بادغیس جان هشت نفر را گرفت

254

مقامات طالبان در ولایت بادغیس تایید کرده‌اند که دستکم هشت نفر به دلیل سرمای طاقت‌فرسا در این ولایت جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری باختر که در کنترل طالبان قرار دارد به نقل از مسوولان این گروه در بادغیس نوشته است،‌ سه نفر به شمول یک زن و دو کودک در ولسوال بالامرغاب و پنج نفر هم در ولسوالی قادس این ولایت جان خود را در اثر سرما از دست داده‌اند.

احمد حنظله،‌ سخنگوی والی طالبان برای ولایت بادغیس گفته است که بیشتر این قربانیان کودکان و زنان هستند و سردی هوا به گونه بی‌پیشنه‌ای در این ولایت افزایش یافته است.

افزون بر این، آقای حنظله تاکید ورزید که سرمای بیش از حد هوا باعث تلف شدن دستکم یک هزار و ۴۰۰ راس مواشی در ولسوالی بالامرغاب شده است.

در گزارش‌ها آمده است که در شماری از دیگر ولایت‌ها نیز تلفات شدیدی در نتیجه سرمای بیش از حد هوا وارد شده است، هرچند که طالبان در این خصوص جزئیات بیشتری اعلام نکرده‌اند.

این در حالی است که دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل در افغانستان نیز دو روز پیش هشدار داده بود که در روزهای پیش‌رو، دمای هوا تا منفی ۳۵ درجه در شماری از ولایت‌ها کاهش خواهد یافت.

این سازمان اطمینان داده بود که در همکاری با شرکای خود برای رسیدگی به نیازمندان از جمله خانواده‌هایی که در برابر سرما بی‌دفاع هستند کمک‌رسانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.