">
تلویزیون چکاد

مردم آواره در گیان هیچ سرپناهی در روزهای سرد زمستانی ندارند

232

شماری از ساکنان ولسوالی گیان در ولایت پکتیکا که خانه‌های خود را در اثر زلزله از دست داده‌اند می‌گویند، با گذشت بیشتر از شش ماه از زمین‌لرزه در این ولسوالی، همچنان سرپناهی برای زندگی ندارند.

این افراد می‌گویند که تا هنوز در زیر خیمه‌ها زندگی می‌کنند و با چالش‌های بی‌شماری مواجه هستند.

آن‌ها تاکید دارند که برای گرم کردن خیمه‌ها خود سوختی ندارند و با سرد شدن هوا، کودکان، زنان و سالمندان نمی‌توانند در زیر خیمه‌ها زنده بمانند.

این افراد تاکید ورزیده‌اند، موسسه‌هایی که کار اولیه ساخت خانه‌های آن‌ها را آغاز کرده بودند اکنون کار خود را متوقف ساخته و منطقه را ترک گفته‌اند.

باشندگان ولسوالی گیان هشدار داده‌اند که اگر موسسات کمک‌کننده با این افراد آواره همکاری نکنند، فاجعه بزرگی در نتیجه این سرمای سخت روی خواهد داد و بسیاری از کسانی که در خیمه‌ها بدون هیچگونه تجهیزات گرمایشی زندگی می‌کنند جان خود را از دست خواهند داد.

در عین حال، مسوولان طالبان در پکتیکا گفته‌اند که نهادهای خیریه به صورت مداوم به خانواده‌های آواره در ولسوالی زلزله‌زده گیان کمک می‌کنند.

اگرچه طالبان تاکنون از علت به تاخیر افتادن ساخت خانه‌های مردم این ولسوالی از سوی موسسات حمایت‌کننده جزئیاتی ارائه نکرده‌اند، اما رییس مبارزه با رویدادهای طبیعی ولایت پکتیکا گفته است که این توقف به دلیل سردی هوا است.

بیشتر بخوانبد:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.