">
تلویزیون چکاد

تاکید دوباره ایران بر لزوم برقراری حکومت همه‌شمول در افغانستان

192

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که تنها راه برای حل بحران افغانستان، تشکیل حکومت فراگیر در این کشور است.

آقای امیرعبداللهیان که با گروه‌های سیاسی و دینی لبنان دیدار کرده بود گفت، تهران برای کاهش چالش‌هایی که دارد مجبور شده تا با طالبان رابطه برقرار کند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت که تهران طالبان را به عنوان حکومت افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد، اما در بعضی از مسائل که با چالش‌های ایران در ارتباط است وادار شده تا با مقامات این گروه وارد گفتگو شود و یگانه راه‌حل برای بحران افغانستان را حکومت فراگیر می‌بیند.

در عین حال، طالبان اعلام کرده است که با تمامی کشورهای همسایه روابط نیک می‌خواهد و این کشورها نباید در امورات داخلی افغانستان دخالت کنند.

معاون سخنگوی طالبان گفت، مسائل داخلی افغانستان برای افغان‌ها است و کشورهای منطقه و جهان باید مسوولیت خود را در عرصه برقراری رابطه با طالبان ادا کنند.

همزمان، آگاهان مسائل سیاسی نیز بر این باورند که افغانستان تنها با داشتن سیاست متوازن و بی‌طرف می‌تواند از انزوای سیاسی، اقتصادی و جهانی خارج شود.

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری طالبان را به عنوان دولت افغانستان به رسمیت نشناخته، اما بعضی کشورها همچون روسیه، ترکیه، ایران و پاکستان روابط دیپلوماتیک با این گروه ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.