">
تلویزیون چکاد

مجلس آمریکا تحقیقات پیرامون خروج ایالات متحده از افغانستان را آغاز کرد

233

براساس گزارش‌های منتشر شده، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه، خواستار ارائه اسناد دولتی پیرامون خروج این کشور از افغانستان شده است.

براساس گزارش‌ها، مایک مک کال در نامه خود به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داده است که در صورت عدم ارائه پاسخ از سوی این مقام ارشد دولت بایدن، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان از قدرت اخضاریه استفاده خواهد کرد.

این نماینده جمهوری خواه گفته است که درخواست‌های قبلی این کمیته برای اسناد مربوط به عقب‌نشینی در ماه آگست سال ۲۰۲۱ نیز بیشتر از یک سال است که بدون پاسخ باقی مانده است.

وی در ادامه خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفته است، وزارت خارجه دولت آقای بایدن باید بدون تاخیر و در زودترین زمان اسناد درخواست شده را در اختیار محلس نمایندگان آمریکا قرار دهد.

همزمان، یک روزنامه آمریکایی نیز گزارش داده است که رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، نامه‌ای ده صفحه‌ای با فهرستی بلند بالا از سوالات در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به وزارت امور خارجه این کشور ارسال کرده است.

افزون بر این، سی‌ان‌ان نیز گزاش داده که مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارائه اطلاعات محرمانه در خصوص تمامی ملاقات‌های آمریکایی‌ها با طالبان از ژانویه ۲۰۲۱ شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.