">
تلویزیون چکاد

دودستگی در طالبان؛ گزارش واشنگتن پست از صدور فرمان قندهار بدون مشورت کابل

267

روزنامه واشنگتن پست در تازه‌ترین مقاله خود نوشته است که رهبر طالبان با صدور فرمان‌های اجباری و لازم‌الاجرا قصد دارد تا قدرت خود را در حاکمیت این گروه بر افغانستان تثبیت کند.

در این مقاله به نقل از یک مقام ارشد طالبان در جایگاه وزارت آمده است، مقامات ارشد در گذشته از رهبر خود رهنمود می‌گرفتند، اما اکنون تمام تصمیم‌ها در قندهار و از سوی رهبر طالبان گرفته و تایید می‌شود.

در این مقاله همچنین آمده است که رهبران تندروتر طالبان قصد دارند تا کنترل خود را بر افغانستان تثبیت کنند و خواسته‌های مقامات دیگر را در دایره خود نگاه دارند.

افزون بر این آمده است، تصمیمات اخیر طالبان در قبال زنان و دختران افغانستان نشان می‌دهد، به جای آنکه قدرت در پایتخت که محل وزارتخانه‌ها و ریاست‌الوزرای طالبان است باشد، قدرت در قندهار متمرکز شده است.

در بخشی از نوشته واشنگتن پست تاکید شده که تمام مقامات طالبان با تصمیم‌های اخیر رهبری این گروه پیرامون زنان و دختران موافق نیستند، اما افرادی که با این احکام مخالفت کنند به حاشیه رانده خواهند شد.

این در حالی است که تصمیم اخیر طالبان برای ممنوعیت تحصیل و کار کردن زنان در افغانستان با انتقادهای بین‌المللی و درون گروهی اعضای این گروه مواجه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.