">
تلویزیون چکاد

کشاورزان از افزایش تولید ممپلی در ولایت ننگرهار خبر دادند

194

شماری از کشاورزان و بازرگانان در ولایت ننگرهار اعلام کرده‌اند که در جریان سال جاری، تولید ممپلی در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

مسوولان محلی طالبان در ننگرهار نیز می‌گویند که در جریان سال جاری، ۲۴۰ هکتار زمین در ولسوالی‌های مختلف این ولایت زیر کشت ممپلی قرار گرفته‌اند و ۵۱۶ تن از این فراورده به دست آمده است.

در عین حال، کشاورزان نسبت به افزایش تولید ممپلی ابراز خرسندی کرده و می‌گویند که تولیدات آن‌ها در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته است.

آن‌ها همچنین از طالبان می‌خواهند تا زمینه صادرات تولیدات آن‌ها را فراهم کند، در غیراینصورت نمی‌توانند سودی از این حجم تولید به دست بیاورند.

مسوولان طالبان در ریاست زراعت ننگرهار اذعان کرده‌اند که در کنار تولید ممپلی، کار فرآورده‌سازی و پخت ممپلی نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است.

ریاست زراعت طالبان در ننگرهار خاطرنشان ساخت، داش‌های زیادی از ممپلی در شهر جلال‌آباد ساخته شده که زمینه اشتغال‌زایی را برای مردم فراهم کرده است.

با این وجود، طالبان اطمینان داده‌اند که تلاش‌های این گروه جریان دارد تا برای فروش میوه‌های تازه و خشک بازرگانان افغان در خارج از کشور بازاریابی انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.