">
تلویزیون چکاد

طالبان از بلعیدن ۲۵ کیلومتر از خاک افغانستان از سوی دریای آمو خبر داد

177

هیات اعزامی طالبان که برای بررسی تخریبات دریای آمو به شمال افغانستان سفر کرده مدعی شده است که این دریا نزدیک به ۲۵ کیلومتر از خاک کشور را بلعیده است.

این هیات که از نمایندگان چندین وزارتخانه طالبان تشکیل شده در یک نشست خبری گفت، اگر تحکیمات صورت نگیرد، زمین‌های بیشتری از سوی این دریا بلعیده می‌شود و خسارت‌های بیشتری به بار خواهد آمد.

در همین راستا، وزیر زراعت و دامداری طالبان گفته است که در بعضی از مناطق ده تا ۱۵ کیلومتر و در شماری دیگر از این مناطق تا ۲۵ کیلومتر خاک افغانستان از سوی دریا نابود شده است.

همزمان، مسوولان وزارت انرژی و آب طالبان اعلام کردند که برای استحکام فوری نقاط آسیب‌پذیر تا دو میلیارد افغانی بودجه از سوی کابینه این گروه در نظر گرفته شده است.

آقای الرحمان، معین وزارت انرژی و آب گفت، بررسی‌های دقیق‌تر در آینده انجام خواهد شد، اما این بودجه برای جلوگیری از تخریبات بیشتر به ویژه در نقاط آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، معین وزارت اقوام و قبایل طالبان نیز گفته است که برای افراد متضرر از دریای آمو، زمینه بهبود درآمد فراهم خواهد شد و در نقاط صفری نیز تثبیت صورت خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.