">
تلویزیون چکاد

طالبان استخراج نفت حوزه آمودریا را برای ۲۵ سال به چین سپرد

149

وزارت معادن و پترولیوم طالبان اعلام کرده است که قرارداد استخراج نفت حوزه آمودریا را که در سال ۱۳۹۰ با یک شرکت چینی امضا شده بود، برای بار دیگر تمدید کرده است.

به گفته مولا دلاور، وزیر معادن طالبان، این قرارداد برای ۲۵ سال امضا شده و این شرکت برای سال اول نزدیک به ۱۵۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری انجام خواهد داد.

وی در ادامه افزود، شرکت CPEIC پس از سرمایه‌گذاری اولیه، ۵۴۰ میلیون دالر را نیز در طی سه سال در بخش اکتشاف و استخراج و در ۴۰۰ کیلومتر مربع از ولایت‌های سرپل، فاریاب و جوزجان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وزارت معادن طالبان با اشاره به اینکه ظرفیت تیل در این حوزه ۸۷ میلیون بیلر برآورد شده است گفت، طی سه تا چهار سال آینده، افزون بر رفع نیازهای داخلی، افغانستان می‌تواند به خارج از کشور نیز تیل صادر کند.

وزیر معادن طالبان در ادامه بدون ذکر جزئیات بیشتر اذعان کرد که تیم‌های فنی این گروه، قرارداد این شرکت را طی هشت ماه بررسی کرده و با اعمال تغییراتی، آن را دوباره امضا کردند.

لازم به ذکر است، این قرارداد در سال ۲۰۱۱ و در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی بسته شده بود، اما طالبان مدعی شده که این قرارداد را اشرف غنی امضا کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.