">
تلویزیون چکاد

تلاش‌های سفارت طالبان در اسلام‌آباد برای بهبود روابط این گروه با جهان

208

سردار احمد شکیب، کاردار طالبان برای سفارت افغانستان در پاکستان اعلام کرده است که برای بهبود روابط میان این گروه و کشورهای جهان، ده‌ها رابطه رسمی با نمایندگی‌های سیاسی کشورهای مختلف انجام داده است.

آقای شکیب گفت، از روزی که کار خود را در سفارت افغانستان به عنوان نماینده طالبان در پاکستان آغاز کرده، ‌با ۲۷ نمایندگی سیاسی کشورهای مختلف روابط رسمی برقرار کرده است.

وی در ادامه افزود، در این روابط که او هم میزبان و هم مهمان بوده، پیرامون بازسازی افغانستان با نمایندگی‌های سیاسی کشورهای مختلف گفتگو کرده و پیام خود را برای بهبود روابط به آن‌ها رسانده است.

او همچنین گفت، بر سر راه به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت افغانستان موانعی قرار دارد، هرچند که این موانع را نام نبرد و پاسخی ارائه نکرد.

در عین حال، آگاهان مسائل دیپلماتیک می‌گویند، سفارت و نمایندگی سیاسی افغانستان در پاکستان که در اختیار نماینده طالبان قرار دارد می‌تواند در بهبود روابط این گروه با جهان نقش ایفا کند.

این در حالی است که طالبان با گذشت یک سال و نیم از قدرت گرفتن در افغانستان، تاکنون از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده‌اند و هیچ تغییری در تصمیمات خود در قبال زنان و دختران که از شروط اصلی جامعه جهانی برای مشروعیت است نیاورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.