">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل هشدار داد: ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی دردناک است

183

اداره امور زنان سازمان ملل هشدار داده است که ممناعت از کار زنان در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی دردناک است و پیامدهای بسیاری برای افغانستان دارد.

بخش افغانستان اداره امور زنان سازمان ملل تاکید ورزیده است که ممنوعیت‌های اخیر طالبان پیرامون حق کار زنان نقض اصول بشردوستانه است و افغانستان را با بحران گسترده‌تری مواجه خواهد ساخت.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز در واکنش به مکتوب اخیر طالبان مبنی بر ممنوعیت کار کردن زنان در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی گفت، طالبان به دلیل سیاست‌های خود علیه زنان با کمک‌های بشردوستانه بازی می‌کنند که از سوی کمک‌کنندگان پذیرفتنی نیست.

سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحادیه اروپا نیز ممنوعیت کار زنان را نگران‌کننده خوانده و از طالبان خواسته‌اند تا این تصمیم خود را لغو کرده و اجازه توزیع کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز مردم افغانستان را بدهند.

این در حالی است وزارت اقتصاد طالبان پس از وزارت تحصیلات عالی این گروه طی فرمانی حضور زنان در نهادهای غیردولتی داخلی و خارجی را ممنوع کرده و هشدار داده است که در صورت تخطی از این فرمان، مجوز فعالیت این نهادها را لغو خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.