">
تلویزیون چکاد

تاکید دوباره گوترش بر رعایت حقوق بشر در افغانستان

288

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری روز گذشته خود از طالبان خواست تا اوضاع حقوق بشر به ویژه حق آموزش و کار کردن زنان در افغانستان را بهبود ببخشد.

آقای گوترش افزود، باید در ساختار قدرت این کشور از تمامی اقوام افغانستان سهم داشته باشند.

صحبت‌های دبیرکل سازمان ملل در حالی بیان می‌شود که ایران بار دیگر بر لزوم تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تاکید ورزیده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در سومین مجمع گفتگوی تهران تاکید ورزید که با ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان می‌توان زمینه امنیت دائمی و ثبات در این کشور را فراهم ساخت.

او در ادامه افزود، ایران معتقد است که راه ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از مسیر خواست و تصمیم مردم این کشور با تشکیل دولتی فراگیر می‌گذرد.

این در حالی است که سخنگویان طالبان بار دیگر مدعی شده‌اند که کابینه عمدتا پشتون و طالبانی آن‌ها فراگیر و همه‌شمول است و تلاش می‌کند که چالش‌های کشور را برطرف سازد.

آگاهان مسائل سیاسی نیز دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه دارند اما اکثر آن‌ها بر این باور هستند که مردم افغانستان خواستار یک حکومت همه‌شمول هستند تا تمام اقوام در آن حضور داشته باشند.

لازم به یادآوری است، جامعه جهانی تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان را شروط اصلی برای به رسمیت شناختن طالبان معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.