">
تلویزیون چکاد

تاکید طالبان بر لزوم همکاری علمای دین در مبارزه با مواد مخدر

213

طالبان به تازگی از علمای دینی خواسته تا در مساجد و هنگام ادای خطبه نماز جمعه پیرامون منع کشت، قاچاق و استفاده از مواد مخدر در افغانستان اطلاع‌رسانی کنند.

وزارت داخله طالبان در همکاری با وزارت ارشاد، حج و اوقاف این گروه مسوولیت اجرای فرمان رهبر طالبان مبنی بر ممنوعیت کشت، قاچاق و استفاده از مواد مخدر را برعهده دارد.

این دو وزارتخانه هیاتی را تشکیل داده‌اند تا به منظور برداشتن گام‌های اجرایی در مسیر مبارزه با مواد مخدر، این موضوع را با علما و بزرگان دینی در میان بگذارند.

این هیات تاکید ورزیده است که برای مبارزه با مواد مخدر بودجه کافی در نظر گرفته شده است و در حال حاضر، برنامه‌های مختلفی برای چگونگی تداوی معتادان نیز جریان یافته است.

در این راستا، حشمت‌الله صدیق، آگاها ارتباط با علما و عضو هیات مشترک دو وزارتخانه طالبان می‌گوید، در حال حاضر کشت کوکنار در کشور به صفر رسیده و حتی در مناطق کوهستانی نیز در صورت کشت مواد مخدر از طریق هلی‌کوپتر آن را تخریب می‌کنند.

حفیظ‌الله مبرور، معاون مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امنیه طالبان در هرات نیز گفته است، از زمانی که فرمان رهبر طالبان صادر شده تمامی نیروهای این گروه برای اجرای این فرمان در تلاش شبانه‌روزی هستند.

این در حالی است که هرات پس از کابل بیشترین تعداد افراد معتاد را در خود جای داده است و طبق ارزیابی‌های سال گذشته، بیشتر از ۷۰ هزار معتاد به شمول پنج هزار زن در این ولایت حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.