">
تلویزیون چکاد

انتقاد پایتخت‌نشینان از افزایش قطعی برق در کابل

173

ساکنان شهر کابل نسبت به افزایش قطعی برق در این ولایت ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که چالش‌های بسیاری در نتیجه قطعی برق برای آن‌ها به وجود می‌آید.

این افراد می‌گویند که در حال حاضر در هر ۲۴ ساعت تنها دو ساعت برق دارند و از مقامات طالبان می‌خواهند تا این مشکل را در زودترین زمان ممکن برطرف سازند.

ساکنان کابل تاکید کرده‌اند که اکثر افراد در شهر کابل نیاز به برق دارند، به ویژه در این روزهای سرد زمستانی برای گرم کردن خانه‌ها برق ضروری است.

در عین حال، اتاق صنایع و معادن نیز نسبت به قطعی برق شکایت داشته و می‌گوید، نبود برق چالش‌های بسیاری را در بخش تولیدات کارخانه‌ها ایجاد کرده است و اگر شرکت برشنا برق مورد نیاز پارک‌های صنعتی را تامین نکند، کارخانه‌های بسیاری بسته خواهندشد.

در پاسخ به این انتقادات، شرکت برشنا می‌گوید، چالش‌های فنی در برق وارداتی ازبکستان باعث قطعی برق شده، از این رو برای خانه‌ها از برق تولیدی داخلی استفاده می‌کنند.

حکمت‌الله میوند، سخنگوی طالبان در شرکت برشنا تاکید ورزیده که برای دو ساعت در روز و دو ساعت در شب برق فراهم شده است و برای ادارات دولتی نیز به یک اندازه برق فراهم خواهد شد.

این در حالی است که افغانستان برای ۸۰ فیصد از برق مورد نیاز خود به کشورهای ایران، ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان وابسته است و سالانه مبلغ ۲۵۰ میلیون دالر برای خرید برق هزینه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.