">
تلویزیون چکاد

اخراج ده‌ها هزار افغان غیرمجاز از ایران طی هشت ماه گذشته

173

به گفته اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت خراسان ایران، در جریان هشت ماه گذشته بیشتر از ۳۵۰ هزار افغان که به صورت غیرمجاز وارد ایران شده بودند اخراج شده‌اند.

به گفته علی قاسمی، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی ولایت خراسان، به صورت میانگین روزانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ تبعه افغان به عنوان متجاوز سرحدی در این کشور بازداشت می‌شوند.

آقای قاسمی که در کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی خراسان رضوی در حضور نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان سخن می‌گفت افزود، روزانه یک هزار و ۵۰۰ افغان نیز به صورت داوطلبانه در حال بازگشت به کشور خود هستند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که طالبان امنیت را در افغانستان برقرار کرده‌اند و از این رو تعداد افرادی که به صورت داوطلبانه به کشور خود باز می‌گردند افزایش یافته است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان خاطر نشان ساخت که پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان، این ولایت میزبان ۳۲۰ هزار نفر از شهروندان افغان مجاز بوده و اکنون تعداد این افراد به نیم میلیون نفر رسیده و ۹۸ فیصد آن‌ها در شهر مشهد زندگی می‌کنند.

این در حالی است که از زمان سرنگونی جمهوریت در افغانستان و تسلط طالبان به کشور، با وجود ادعای این گروه مبنی بر تامین امنیت در کشور، کابل گواه چندین رویداد خونین از سوی داعش بوده است.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.