">
تلویزیون چکاد

واکنش‌های جهانی به آغاز احکام اعدام و قصاص طالبان در افغانستان

170

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای، اجرای حکم اعدام برای یک فرد در ولایت فراه افغانستان به دست نیروهای طالبان را شدیدا محکوم کرد.

فرانسه اعلام کرده است که این اقدام طالبان «هولناک» است و در ادامه دیگر موارد نقض حقوق و آزادی‌های اساسی انجام پذیرفته است.

وزارت خارجه فرانسه همچنین افزوده است که این کشور به شدت با مجازات اعدام در تمام کشورها مخالف است و قاطعانه خواستار لغو این مجازات‌های ناعادلانه و غیرانسانی است.

در عین حال، سازمان عفو بین‌الملل نیز به انتشار خبر اعدام یک فرد در ولایت فراه در حضور اعضای ارشد کابینه طالبان واکنش نشان داده و این اقدام را ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز خوانده است.

دینوشکا دیسانایاکه، یکی از مقام‌های عضو سازمان عفو بین‌الملل گفت، اجرای حکم اعدام در ملاء عام ماهیت بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز اعدام را دو چندان می‌کند و تاثیرات وحشتناکی روی تماشاگران این صحنه خواهد داشت.

این در حالی است که طالبان روز چهارشنبه از اعدام یک مجرم به قتل در ورزشگاه ولایت فراه و در ملاء عام خبر داده بود و گفته شده که مقام‌های ارشد از جمله دو معاون ریاست‌الوزرا و سرپرست چندین وزارتخانه این گروه برای تماشای مراسم از کابل به فراه سفر کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.