">
تلویزیون چکاد

افزایش بهای شناسنامه‌های برقی صدای ساکنان پروان را درآورد

168

شماری از ساکنان ولایت پروان در گفتگو با رسانه‌های داخلی گفته‌اند که به دلیل بلند بودن بهای شناسنامه‌های برقی نمی‌توانند آن را برای خود و خانواده خود تهیه کنند.

به گفته این افراد، بهای شناسنامه‌های برقی از ۱۰۰ افغانی به ۳۰۰ افغانی در دوران طالبان افزایش یافته است و خانواده‌هایی که جمعیت زیادی دارند امکان تهیه آن را ندارند.

در عین حال، مسوولان توزیع شناسنامه برقی در پروان نیز تایید می‌کنند که مراجعه مردم برای دریافت شناسنامه‌های برقی به شدت کاهش یافته است.

زمان اوریا، مسوول توزیع شناسنامه برقی در پروان تاکید ورزیده است که افراد بسیار کمی برای دریافت شناسنامه‌های برقی مراجعه می‌کنند و بسیاری نسبت به این موضوع بی‌علاقه شده‌اند.

همزمان، مسوولان ریاست احصاییه و معلومات پروان نیز می‌گویند درآمد این اداره از رهگذر صدور شناسنامه‌های برقی افزایش یافته و در جریان سال جاری تاکنون، بیشتر از هفت میلیون افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

افزون بر این، مسوولان اداره احصاییه طالبان خاطرنشان ساخته‌اند که مطابق با تصمیم رییس‌الوزرای این گروه، هزینه صدور تذکره کاغذی نیز از ده افغانی به ۱۰۰ افغانی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.