">
تلویزیون چکاد

وزیر تحصیلات عالی طالبان: ماین‌گذاران طالب بدون امتحان دانشگاه می‌روند

190

وزیر تحصیلات عالی طالبان در جریان سفر به ولایت هرات گفت، آن دسته از اعضای طالبان که بیشتر ماین‌گذاری کرده باشند، بدون امتحان می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

آقای ندیم گفت، طالبانی که دستار بسته‌اند و به عنوان فرمانده یا ولسوال طی ۲۰ سال گذشته در مقابل خارجی‌ها جنگیده‌اند گناهی ندارند که درس نخوانده‌اند.

وی در ادامه افزود، درجه امتیاز آن‌ها برحسب ماین‌گذاری تعیین می‌شود و هرچه بیشتر ماین گذاشته باشند، ممتازتر هستند و نباید امتحان بدهند.

او همچنین افزود، برای امتحان علمای دینی نیز سهولت مطلق آورده شده است و برای آن علما و شیخ‌هایی که استاد هستند باید بسیار احترام شود و گرفتن امتحان دینی از آن‌ها بی‌عزتی است.

وزیر تحصیلات عالی طالبان در ادامه گفت، رسانه‌ها سخنان اخیر او را تحریف کرده و او را مخالف تحصیلات معرفی کرده‌اند، در حالی که دشمن تلاش کرده طی ۴۰ سال گذشته میان مدرسه و دانشگاه فاصله ایجاد کند.

صحبت‌های این مقام طالبان در حالی بیان می‌شود که طی یک سال گذشته، طالبان هرگونه حضور دختران بالاتر از صنف ششم در مکاتب را ممنوع کرده و بسیاری از دختران را بدون داشتن نقاب و روپوش صورت به دانشگاه راه نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.