">
تلویزیون چکاد

ساکنان ولسوالی گیان کمترین دسترسی به خدمات درمانی ندارند

151

شماری از ساکنان ولسوالی گیان در ولایت پکتیکا می‌گویند که وضعیت دسترسی آن‌ها به خدمات درمانی در این ولسوالی بسیار ناچیز است.

این افراد تاکید دارند که برای درمان بیماران خود با چالش‌های بسیاری مواجه هستند و تنها یک مرکز درمانی در سطح این ولایت برای همه ساکنان وجود دارد.

این افراد افزوده‌اند که روزانه صدها نفر برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند، در حالی که ساختمان این مرکز نیمه‌کاره است، کلینیک ندارد و داکتران بسیار کمی در آن حضور دارند.

در عین حال، ساکنان این ولسوالی تاکید ورزیده‌اند که به دلیل نبود داکتر و تجهیزات درمانی وادار می‌شوند که بیماران خود را به خوست و دیگر مناطقی که مراکز درمانی در آن‌ها وجود دارد انتقال دهند.

در عین حال، کارمندان این مرکز درمانی نیز گفته‌اند که پس از زمین لرزه در این ولایت، زنان در مقایسه با مردان چالش‌های درمانی بیشتری را تحربه می‌کنند و به بیماری‌های مختلفی مبتلا شده‌اند.

این در حالی است که مسوولان ریاست صحت عامه طالبان برای ولایت پکتیکا می‌گویند، با کمک یک موسسه خیریه، قریه‌های زیادی زیر پوشش درمانی قرار گرفته‌اند.

محمد تسل نایل، مسوول رسانه‌ای ریاست صحت عامه طالبان در پکتیکا می‌گوید، افزون بر یک مرکز درمانی، چندین گروه درمانی سیار نیز در سطح ولسوالی فعالیت می‌کنند.

این در حالی است که وقوع زمین لرزه در تابستان گذشته در این ولسوالی باعث شد تا ۹۰ فیصد خانه‌ها تخریب شود و مردم در خیمه‌ها به سر ببرند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.