">
تلویزیون چکاد

طالبان بار دیگر خواستار کرسی نمایندگی در سازمان ملل شد

204

همزمان با هفتادو و ششمین سالروز عضویت افغانستان در سازمان ملل متحد، طالبان از این سازمان می‌خواهد تا کرسی افغانستان را به نماینده این گروه بدهد.

مسوول دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار پیامی به مناسبت این سالروز نوشته است، عدم حضو نماینده طالبان در این سازمان ناعادلانه است.

وی پیشتر از سوی این گروه به عنوان نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل تعیین شده بود،‌ اما از سوی اکثر کشورهای عضو این سازمان رد شد.

آقای شاهین نوشته است که در وضعیت برحال افغانستان، نماینده این گروه باید در تمام مجالس و نشست‌ها حضور داشته باشد تا حقایق را به دنیا برساند، اما نبود چنین نماینده‌ای بی‌انصافی است.

او در ادامه از سازمان ملل بار دیگر خواست تا چوکی نمایندگی افغانستان را به طالبان بسپارد.

عزیز معراج، آگاه مسائل سیاسی نیز در این خصوص می‌گوید، داشتن نماینده دائمی در سازمان ملل متحد حق طالبان و موثر است، چرا که او می‌تواند از کشور دفاع کند و در خصوص فیصله‌های محتلف شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری داشته باشد.

این در حالی است که به تازگی نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد گفته است که رسیدگی به وضعیت بحرانی برحال در افغانستان از اولویت‌های این سازمان خواهد بود.

آقای فایق گفته است که برای عملی ساختن برنامه‌های بشردوستانه در افغانستان، دبیرکل سازمان ملل خواستار جمع‌آوری ۴.۴ میلیارد دالر کمک برای ده‌ها میلیون افغان شده که تاکنون ۵۰ فیصد از این کمک‌ها از سوی جامعه جهانی تعهد داده شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.