">
تلویزیون چکاد

تاکید یونیسف بر لزوم تطبیق خانه به خانه واکسن پولیو

135

صندوق کودکان سازمان ملل یا یونیسف اعلام کرده است که این اداره تا هنوز نتوانسته کارزار تطبیق خانه به خانه واکسن پولیو را در افغانستان تکمیل کند.

به گفته کمال شاه، مسوول مطبوعاتی یونیسف در کابل، افغانستان و پاکستان تنها کشورهای جهان هستند که پولیو تا هنوز در آن‌ها قربانی می‌گیرد.

وی در ادامه افزود، به دلیل عدم دسترسی به واکسیناسیون خانه به خانه در نقاط دوردست افغانستان، این بیماری تا هنوز ریشه‌کن نشده و به همین دلیل نیاز است که این فرایند در زودترین زمان ممکن انجام شود.

این در حالی است که همواره انتقادات گسترده‌ای از طالبان به دلیل جلوگیری از واکنسیناسیون خانه به خانه در بیست سال گذشته وجود داشته است.

با این حال، این گروه پس از به دست گرفتن قدرت در افغانستان، روند واکسیناسیون را به صورت مسجد به مسجد پیش برده و کارزارهای مختلفی را برای محو پولیو از افغانستان راه‌اندازی کرده است.

آقای کمال شاه تاکید ورزیده که یونیسف برنامه‌های آگاهی‌رسانی مختلفی را برای نشان دادن اهمیت واکسیناسیون در نقاط مختلف افغانستان روی دست گرفته است.

با این وجود، در جریان سال جاری دو مورد مثبت ابتلا به پولیو در افغانستان به ثبت رسیده، در حالی که این رقم برای پاکستان ۲۰ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.