">
تلویزیون چکاد

احمد مسعود: کمک‌های مالی بدون نظارت طالبان را تقویت می‌کند

260

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته است که کمک‌های مالی بشردوستانه در صورتی که بدون نظارت به افغانستان فرستاده شوند به دست طالبان می‌رسند.

آقای مسعود گفته، هر هفته ۴۰ میلیون دالر بدون هیچ نظارت و حضور یک نهاد ناظر به افغانستان فرستاده می‌شود که موجب تقویت طالبان خواهد شد.

آقای مسعود از کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی قدردانی کرده و در عین حال تاکید ورزید که شیوه ارسال این کمک‌ها نادرست و خطرناک است و بخش زیادی از آن‌ها به دست جنگجویان طالبان می‌رسد.

وی در ادامه از آمریکا خواست تا طالبان را به عنوان یک تهدید بزرگ دهشت‌افگنانه در نظر بگیرد، چرا که به گفته او تفاوتی با داعش ندارد و رابطه با القاعده را نیز به صورت رابطه «استاد و شاگرد» ادامه داده است.

رهبر جبهه مقاومت ملی در انتها اذعان کرد که به دنبال هیچ کمک نظامی نیست و تنها می‌خواهد توجه واقعی جهانیان را برای حمایت صادقانه سیاسی از مردم افغانستان و یافتن راه‌حل سیاسی جلب کند.

این در حالی است که آمریکا اعلام کرده در یک سال گذشته بیشتر از یک میلیارد دالر کمک انسان دوستانه و فوری به افغانستان ارسال کرده و این کمک‌ها در اختیار بانک مرکزی افغانستان که در اختیار طالبان قرار دارد داده شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.