">
تلویزیون چکاد

بیشتر از ۵۰۰ زن و مرد در هرات از آموزش‌های حرفه‌ای برخوردار شدند

255
موسسه هلپ آلمان و صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کردند که بیشتر از ۵۰۰ زن و مرد از یک دوره آموزشی شش ماهه در ۱۳ بخش برخودار شدند.

به گفته آصف فولاد، مسوول دفتر هلپ آلمان در افغانستان، بسیاری از کسانی که از طریق این موسسه آموزش حرفه‌ای دیده‌اند، اکنون کار و بار کوچکی برای خود راه‌اندازی کرده و در جایی مصروف به کار هستند.

با این وجود، ‌کسانی که از طریق کمک‌های این موسسه آلمانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دیده‌اند از طالبان می‌خواهند تا زمینه کار و درآمد را برای آن‌ها میسر کند.

فرشته یعقوبی، یکی از برگزارکنندگان دوره‌های فنی و حرفه‌ای می‌گوید، به دانش‌آموخته‌ها پس از فراغت یک جعبه ابزار داده می‌شود تا بتوانند برای خود زمینه کار را فراهم کنند.

در عین حال، ریاست کار و امور اجتماعی طالبان در ولایت هرات می‌گوید، این گروه در زمینه کاریابی برای این افراد تلاش خواهد کرد.

میرزا محمد ابومنصور خاطرنشان ساخت، در حال حاضر بیشتر از دو هزار نفر در حال فراگیری آموزس‌های حرفه‌ای در این ولایت هستند.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، بیکاری به بزرگ‌‌ترین معضل برای جوانان افغان تبدیل شده و بسیاری از آن‌ها را وادار به انتخاب راه کشورهای خارجی به صورت غیرقانونی کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.